Hem  /  Kurser

KURSER

Ekologiska produkter

MILK PAINT

Milkpaint är en naturlig, giftfri färg som består av kasein (mjölkprotein) kalk, lera och naturliga färgpigment. Det är ett pulver som blandas med vatten med mycket god vidhäftning och fäster på nästa alla underlag.

Vi håller workshops i hur man använder Milkpaint och grundläggande målningstekniker så att du snabbt kan komma igång med att måla möbler hemma. Vi går igenom tre tekniker, färgerna, vaxerna, topcoat och hur du får fram olika resultat beroende på färg, vax och underlag. Milkpaint är enkelt att använda, det behövs bara vatten, pulver, pensel och visp. Kursen är på tre timmar och vi bjuder på fika. Efter kursen finns möjlighet att handla de produkter vi använt oss av i butiken.

Vi har utförsäljning av alla våra Milkpaintprodukter då vi slutar med denna härliga färg. 40% rabatt se i webbshoppen. Därav kommer vi inte att hålla fler kurser.

breathwalk

BREATHWALK

Breathwalk är en utveckling av kundaliniyogan, där yogan förs ut i naturen och görs till fots. Breathwalk har många hälsogivande effekter och är ett enkelt, naturligt och effektivt sätt att må bra.

Breathwalk påverkar kondition, cirkulation, hormonbalans, hjärtrytm, lungkapacitet och emotionell balans positivt. Kombinationen av olika andningstekniker, gång och medveten uppmärksamhet ger klarhet och lugn.

Genom att balansera upp kroppen och öppna upp bröstet avlastar breathwalken kroppen och ger lättnad åt ansträngda muskler och leder. Övningar för rygg och bröst underlättar andningen och ger en friskare rygg. Syresättningen och cirkulationen i kroppen ökar vilket påverkar hela kroppen positivt. Andningsövningarna ger bättre lungkapacitet och påverkar humöret. Långsam djupandning sänker nivån av stresshormoner i kroppen.

En breathwalk varar oftast i ca 60 minuter. Den är indelad i flera moment.

Gångtempot varierar. Det är viktigare att lära sig synkronisera andetaget med stegen än att ha ett högt tempo. En skön promenadtakt blir oftast det naturliga tempot.

  • Inledning

Väcka kroppen, stilla sinnet. Breathwalken inleds med övningar för att väcka kroppen och fördjupa andningen Först andas vi långa, djupa andetag för att fördjupa och expandera andetaget. Övningarna som följer värmer upp kroppen, öppnar upp bröst och stillar sinnet för att få närvaro under breathwalken.

  • Balansering

Vi går, finner vår rytm, känner in kroppen, korrigerar ställningen och gången i några minuter.

  • Breathwalk intervaller

Breathwalken görs till olika andningsmönster i intervaller. Vi växlar mellan långa andetag och promenad med gång där stegen och andetagen synkroniseras. Andningen sker genom näsan. Olika andningstekniker ger olika effekt. Större del inandning än utandning tex ger större energi, ökar blodcirkulationen och ger ett starkt hjärta. Större del utandning ger mer lugn, minskar ilska, renar och ger perspektiv.

Vi adderar allteftersom fler tekniker som fingerrörelser och inte mantran för att uppnå större effekt av passet.

  • Stretch

Vi gör stretchövningar för att sträcka ut musklerna och för att distribuera den energi vi skapat ut i hela kroppen

  • Inre Breathwalk

Breathwalken avslutas med en meditativ övning för att bära lugnet och stillheten med oss under resten av dagen.

 

Bra att tänka på:

Tänk på att klä dig i lager på lager så att du lätt kan ta av och lägga till kläder beroende på väder. Vi står stilla i slutet under meditationen och då är det skönt att ha en varm tröja. Vi går i alla väder, även regn så ta regnkläder om det ser ut att kunna regna.

Ha sköna skor som sitter ordentligt på fötterna.

Ha händerna och armarna fria, bär inga väskor/ryggsäck.

Stäng av din mobiltelefon så att inte du och gruppen störs av ringsignaler.

 

Pris: 150 kr per gång. Betalning via swish eller bankgiro före passets början.

Plats: Ny kursstart i höst- återkommer med plats.

Vi är med på Sköna Söndag på Kasamgaraget den 9 september- Välkomna dit!

Bokningar och förfrågningar på helena@apieceof.se